sunnuntai 24. marraskuuta 2013

"These boots are made for walking / and that's just what they'll do"

Hei vaan hei.

Aloitetaan lyhyellä esittäytymisellä, jos tätä vaikka lukee joskus joku muukin kuin äiti, siskot tai ystävät. Minä olen Laura, kaksikymppinen puheviestinnän opiskelija Jyväskylästä. Yliopiston lisäksi mun elämän täyttää irkkutanssi, mustavalkoiset eläinystävät, lukeminen, joogailu ja "kaikenlainen puuhastelu siellä täällä", miten voisin luonnehtia suurinta osaa asioista mitä teen.

Tämän blogin idea on toimia matkapäiväkirjana mun tähänastisen elämäni suurimmassa seikkailussa.
Reilun kahdeksan viikon päästä ajattelin nimittäin heivata omaisuudenpuolikkaan violetissa matkalaukussa hihnalle ja checkinnata itseni sinivalkoisille siiville. Siitä alkaa vajaan puolen vuoden seikkailu Groningenissa, kahdensadan tuhannen asukkaan yliopistokaupungissa Hollannissa. 

Miksi?
Heti yliopistourani alussa oli selvää, että minä lähden vaihtoon. Ei vain siksi, että se on helppoa ja hyödyllistä ja hyvin integroitu omiin opintoihini, vaan myös siksi, että haluan näyttää itselleni pystyväni siihen. Loppupeleissä olen suhteellisen vässykkä ja hyvin mukavuudenhaluinen, joten tämä ehkä tekee ihan hyvää. Ajattelin rustata erillisen tekstin myöhemmin siitä, miksi haluan Hollantiin, joten se jääköön tältä erää.

Koska vaihtoon on vielä hetki aikaa, bloggailen tänne sillä välin matkatarinoita muualta. Matkailu näyttelee suhteellisen suurta roolia mun elämässä. Se on palkinto, henkireikä ja parasta mahdollista laatuaikaa. Ajattelin myös kertoa vähän vaihtoprosessista, jotta tästä kaikesta voi vielä olla jotakin hyötyä jollekulle.

No, pidemmittä puheitta: welcome abroad. 


Matkalla Skotlantiin, 2010





1 kommentti: